"Prostredníctvom partnerstva s InoBat sa IFC zameriava na podporu
európskeho programu dekarbonizácie a vytvára nové príležitosti pre
investície do e-mobility," uviedol manažér IFC Femi Akinrebiyo.
Gigafabrika by mala byť vybudované na princípe C2C (cradle to cradle),
čo znamená inovatívne a udržateľné riešenia v rámci celého hodnotového
reťazca od výskumu a vývoja batérií cez využívanie až po recykláciu.
Očakáva sa, že výroba elektrických vozidiel v Európskej únii poskočí do
roku 2030 z jedného milióna ročne na približne 33 miliónov. Podľa
niektorých odhadov bude len v Európe potrebné postaviť 20 až 30 tovární
na výrobu batériových článkov. Plánovaná gigafabrika spoločnosti InoBat
má dodávať batérie pre elektromobily za konkurencieschopné ceny a
pokrývať rastúci dopyt na európskom trhu.
Okrem IFC už získal InoBat Auto aj ďalších významných investorov. Sú
nimi napríklad britsko-austrálsky ťažobný koncern Rio Tinto, indický
výrobca priemyselných a automobilových batérií Amara Raja či americký
špecialista pre výrobcov elektrických vozidiel Ideanomics Mobility.
International Finance Corporation, člen skupiny Svetovej banky, je
najväčšou globálnou rozvojovou inštitúciou zameranou na súkromný sektor
na rozvíjajúcich sa trhoch. Pracuje vo viac ako 100 krajinách.